Sisältöön

Yleiset sopimusehdot

Sisällysluettelo

  1. Yleistä
  2. Intersport Club -jäsenyys
  3. Tuotteiden tilaaminen ja toimitus
  4. Maksutavat
  5. Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus
  6. Takuu
  7. Muut ehdot

1. Yleistä

1.1. Nämä sopimusehdot sisältävät Intersportin (jäljempänä "Palveluntarjoaja") verkkopalvelun (jäljempänä "Palvelu") käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita Palvelusta Palvelun käyttäjä ("Asiakas") hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.

1.2. Palveluntarjoajan yhteystiedot: Intersport Finland Oy, Työpajankatu 12, 00580 Helsinki. Y-tunnus 1648871-7.  Asiakaspalvelu osoitteessa https://www.intersport.fi/fi/ota-yhteytta-asiakaspalveluun/

1.3. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla.

1.4. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

2. Intersport Club -jäsenyys

2.1 Palvelun käyttäjät voivat liittyä jäseneksi Intersport Clubiin rekisteröidessään käyttäjätilin Palveluun. Jäseneksi voivat liittyä Suomessa asuvat yli 16-vuotiaat yksityishenkilöt. Jäsenyys on maksuton.

2.2 Jäsen on itse vastuussa salasanasta ja rekisteröimästään sähköpostiosoitteesta. Jäsenen käyttäjätunnuksella tai salasanalla tapahtunut käyttö oletetaan tapahtuneeksi jäsenen toimesta.

2.3 Jäsenyys on henkilökohtainen, mutta etutasoa määritellessä koko talouden K-plussakortilla kerrytetty ostokertymä Intersportiin huomioidaan. Osaa Intersport Clubin etuja ja tarjouksia voi hyödyntää vain K-Plussa-korttia näyttämällä.

2.4 Palveluntarjoajalla on oikeus lopettaa jäsenyys, mikäli jäsenyyttä on väärinkäytetty tai oikeita yhteystietoja ei ole ilmoitettu.

3. Tuotteiden tilaaminen ja toimitus

3.1. Toimitamme tilauksia seuraaviin maihin: Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Eesti, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kypros, Latvia, Liettua, Luxemburg, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Suomi, Tanska, Tsekki ja Unkari. Kotiinkuljetustuotteita ei toimiteta Turun saariston postinumeroalueille. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, ilmoitetaan rajaukset Palvelussa.

3.2. Kunkin tuotteen hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotesivulla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset.

3.3. Asiakas voi tehdä tilauksen Palvelussa joko rekisteröidyttyään Palvelun käyttäjäksi tai ilman rekisteröitymistä. Tehty tilaus sitoo Asiakasta.

3.4. Tilatut ja varastossa olevat tuotteet toimitetaan noin viikon kuluessa tilauksesta. Palveluntarjoaja ilmoittaa Palvelussa tuotteiden arvioidut toimitusajat muiden tilauksien osalta.

3.5. Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, Palveluntarjoajan asiakaspalvelu ottaa yhteyttä Asiakkaaseen. Saldovirheen kohdalla Palveluntarjoaja ilmoittaa Asiakkaalle saldovirheestä ja hyvittää toimittamattoman tuotteen arvon tilauksessa käytetylle maksutavalle.

4. Maksutavat

4.1. Asiakas voi maksaa tuotteen Palvelussa tilauksen yhteydessä verkkopankin kautta pankkitunnuksilla, laskulla tai luottokortilla. Maksutavat ilmoitetaan tarkemmin Palvelussa.

5. Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus

5.1. Asiakas ei voi peruuttaa tehdyn ja maksetun tilauksen toimitusta jos tilaus on jo käsitelty varastolla. Mikäli tilaus jätetään noutamatta käsitellään tilaus peruutettuna tilauksena. Erikoistoimitettavien tuotteiden palautuksesta (esim. pyörät ja suuret kuntolaitteet) peritään 50€ palautuskulu, eikä tilaukselta maksettuja toimituskuluja hyvitetä takaisin. Halutessaan perua kaupan tilauksen vastaanottamisen jälkeen Asiakkaan tulee menetellä seuraavassa kohdassa 5.2 kuvatulla tavalla. 

5.2. Toimitetuilla tuotteilla on 30 vuorokauden palautusoikeus tavaran vastaanottohetkestä lukien. Riippuen tuotteesi toimitusvarastosta, voit mahdollisesti vaihtaa tilaamasi tuotteen kokoa tai väriä palautuksen yhteydessä. Clubilaisena vaihto- ja palautusilmoituksen voi tehdä Tilaukset, vaihto ja palautus –kohdasta. Rekisteröitymättömänä asiakkaana tilaa linkki vaihto- ja palautusilmoituksen tekoa varten täältä. Toimituksen mukana toimitetaan palautusrahtikirjat samalla toimitustavalla jolla tilaus on toimitettu. Palauta tuote mahdollisimman pian vaihtoilmoituksen täyttämisen jälkeen. Mikäli tuote ei ole palautunut varastollemme 30 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen täytöstä, valittu vaihtotuote poistetaan varauksesta ja palautetaan myyntiin.

Kuluttajan on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei tule ottaa käyttöön ennen kuin tuotteen on päättänyt pitää. Jalkineita saa testata sovituksen yhteydessä vain sisätiloissa. Tuotteesta ei tule sovituksen yhteydessä irrottaa siihen kuuluvia tuotetietolappuja tai tarroja (esimerkiksi uima-asujen hygieniatarra). Tuote tulee lähettää takaisin myyntikelpoisessa alkuperäispakkauksessaan. Säilyttäkää siis tilauksen lähetyspakkaus tai paketoikaa tuote erilliseen lähetysmateriaaliin palautuksen yhteydessä. Mikäli tuote tai tuotepakkaus ei vastaa sopimusehtoja, emme hyväksy palautusta vaan tuote lähetetään takaisin asiakkaalle.

Tuote ei ole käyttämätön jos esimerkiksi vaatteissa, kengissä ja urheiluvälineissä on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa tai mikäli tuote on pesty. Tuotetta tulee sovittaa tuoksuttomana. Voimakas hajusteiden, hien tai savukkeen haju tuotteessa voi johtaa palautuksen hylkäämiseen. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä. Myöskään avattuja elintarvike- ja lisäravinnepakkauksia ei voida palauttaa. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla tai muunnelluilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Tälläisia tuotteita ovat esimerkiksi asiakkaiden toiveiden mukaan kaiverretut tuotteet ja sukset, joiden siteet on asennettu asiakkaiden mittojen mukaan. Kasvomaskeilla ei ole palautusoikeutta jos pakkaus on avattu tai tuotetta on sovitettu.

Tuote tulee palauttaa Intersport verkkokaupan asiakaspalautuksena Postin, Matkahuollon tai DB Schenkerin kautta. Ilmoitus palautusoikeuden käyttämisestä on tehtävä Palveluntarjoajalle edellä mainitun 30 vuorokauden kuluessa ja tuote on palautettava tästä 14 vuorokauden kuluessa.

5.3. Tuotteen ostohetkeksi katsotaan päivä, jolloin tuotepaketti on lunastettu tai kuitin päivämäärä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa osoittaa lunastuspäivä.

5.4. Palveluntarjoaja maksaa palautettavan tuotteen postituskulut, mikäli palautettava tuote on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina tai kirjeenä ja paketti tai kirje on lähetetty Suomesta. Erikoiskuljetusyksikköinä toimitettujen tuotteiden toimitusmaksua ei hyvitetä. Palveluntarjoajalla on lisäksi oikeus veloittaa erikoiskuljetettavien tuotteiden palautuskustannuksina 50 euroa/tuote. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi polkupyörät ja kuntolaitteet. Toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyneiden asennustöiden kuluja ei palauteta.

5.5. Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteen saapumisesta verkkokaupan varastolle. Mikäli palautat tilaukseltasi kaikki tuotteet, hyvitetään myös tilauksesi toimituskulut (pl erikoiskuljetusyksikkönä toimitettavat tuotteet). Palauttaessasi vain osan tuotteista ei toimituskuluja hyvitetä tilaukseltasi.

5.6. Palveluntarjoajan myöntämää kampanjaetua ei voi muuttaa rahaksi. Jos kampanjaedun (esim. alennuksen) saamiselle asetetut ehdot eivät asiakaspalautuksen yhteydessä täyty, pidätetään edun arvoa vastaava summa rahapalautuksen yhteydessä. Tuotteen koon tai värin vaihdon yhteydessä saat vaihtotuotteen samalla hinnalla kuin alkuperäisellä tilauksellasi. 

6. Takuu

6.1. Asiakkaalle toimitetun tuotteen mukana seuraa lähetyslista, joka on myös tuotteen takuutodistus. Tuotteen valmistajan antama mahdollinen pitempi takuu ei sido Palveluntarjoajaa.

6.2. Tuotteen takuun perusteella tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

6.3. Palveluntarjoaja voi vapautua takuuvastuusta mikäli voidaan osoittaa että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.

6.4. Asiakkaan on ilmoitettava tuotteen virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Tuotteen käyttöä ei tule jatkaa enää sen jälkeen, kun virhe tuotteessa on havaittu.

7. Muut ehdot

7.1. Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

7.2. Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

7.3.  Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa asiakkaan on aina otettava yhteys ensin Intersport asiakaspalveluun lomakkeen kautta, lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected]  tai soittamalla puhelinnumeroon 010 537 7735. Asiakaspalvelun puhelumaksut 8,4 snt/min. (sis. ALV)

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Lisätietoa asiasta löytyy verkkovälitteisellä riidanratkaisufoorumilta  (Art. 14, EU asetus No 524/2013): http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Voit myös ottaa asiassa yhteyttä verkkokauppaamme osoitteeseen [email protected].

7.4. Plussa-pisteitä ei myönnetä tehdylle tilaukselle jälkikäteen.